torsdag den 9. januar 2014

Designtrade

Så er det igen tid til at tage på messe. Denne gang var jeg på Designtrade-messen i Bella Centeret. Skønt at komme lidt ud og får noget ny inspiration. Det er primært en brugskunst messe, men der også et par af vores legetøjsforhandlere derinde. Det var skønt at få tid til at gå rundt og se de nyeste bud på indretning. Ingen tvivl om at der er gang i salget af sofapuder. Jeg vil tro, at over halvdelen af standene havde puder med. Der var alt fra striber og stjerner til foto-print af biler og grise med og uden vinger. Jeg fik smagt frokost kylling med lakrids og købte en lille pap-vand til 25,- (25,- for en lille pap-vand.. det er jo penge nok til en familie i Indien kan få noget at spise i en hel uge.. ej ok nok ikke... men dyrt det var det). Faktisk kostede en alm lille sodavand på flaske også 25,-

Nå, men der var også en masse lækre produkter fra fx Sæbeværkstedet og Munkholm. Dejligt at se ALLE produkter på en gang. Jeg var en smut om Vietnam hos  "oi soi oi". Jeg synes helt bestemt, at der er for vildt, at det nu netop er 3år (jep hele 3år) siden vi første gang besøgte det smukke land. (Ikke for at jokke mere rundt i cola-priserne men der kan man købe 2 liter for ca.3kr.. ja ja ved godt at der er forskel på lande, løn, levestandard osv men det er da en sindsyg forskel når man bare lige ser på prisen i sig selv..)

Hos Kunstindustrien og Present time var der mange fine ting... godt jeg fik kataloger med hjem. Overvejer stadig de fine kopper og tallerkener lavet af bambus eller dem lavet af sukkerrørs-rester.. de er enormt flotte og bæredygtige. Åhh ja og det bedste af det hele... jeg fik lov til at sælge "Rie Elise Larsen" papir og andre fine ting. Jeg er simpelthen vild med hendes fine papir. Så snart vil du også kunne klippe og klistre løs med de skønne ruller af flot papir.  Jubi jeg glæder mig til den nye sæson kommer igang! God dag!