torsdag den 19. april 2012

PEANUTSKAGE

Jeg har en forfærdelig dårlig samvittighed.. tænk, at det kan være SÅ svært at huske at skrive EN enkelt opskrift på en kage... men NU kommer den, kære Tanja:-) Måske er der også andre, der kan bruge den... det er en fantastisk chokoladekage på den ikke-skole-klassens-time-kage men på den lækre lidt seje/karamel-agtige med den dejlige smag af salte peanuts. Den kan bages som en hel kage, eller hvis man er rigtig lækkersulten, som i muffinsforme.. så er de nemlig hurtigere bagt. Den skal ikke være helt gennembagt, så blir den lidt klistret på den gode måde.

75g margarine, 3 æg, 3dl sukker, 1½tsk. bagepulver, 4spsk cacaopulver til bagning, 2 3/4dl mel og en pose peanuts.

Blød margarine piskes med sukker, æggene tilsættes et efter et. Tilsæt mel og bagepulver og tilslut cacao. (dejen bliver sej og tyk). Skrab delen over i en bageform (ca.halv størrelse af en alm. bradepande) eller i muffinsforme. Pynt med peanuts. (måske nogle uden, hvis ikke alle i familien kan lide peanuts;-)  Kagen bages ca30min. ved 175*c, hvis det er muffins bag ca 10min.

Jeg har ikke lige noget billede af selve kagen... den bliver altis spist ret hurtigt... men jeg kan dokumentere, hvor meget netop dén side i mit opskrifts-hæfte er blevet brugt gennem tiden... jo der er både pletter og hul i siden..... Ha ha!! Opskrifthæftet er vist fra da jeg gik i 7´ende klasse....God fornøjelse!